top of page

הכלל הראשון להתנהלות פיננסית נכונה

אחד הכללים הכי עתיקים בתחום ניהול הכספים האישי הוא הכלל הפשוט שאומר - שלמו קודם לעצמכם. באנגלית חייבים להודות, זה נשמע טוב יותר - Pay Yourself First


במשפט הזה סיכמתי וזיקקתי עבורכם את המהות של התנהלות פיננסית נכונה - כזאת שמבינה שצריך להתחיל לחסוך ולהשקיע כדי לעלות מדרגה, שאי אפשר להוציא את כל ההכנסות שלנו ולהיות "מאוזנים". התנהלות שמבינה שתלוש השכר, גבוה ככל שיהיה, לא יכול לספק לנו את הביטחון ולהקפיץ אותנו קדימה מבחינה פיננסית.


אחלה, אבל בואו נהיה ריאליים, זה קשה. אפשר להשתמש בכסף הזה לאלף מטרות אחרות ותמיד גם יש סיבות טובות. כדי לדלג מעל המכשול הזה - בואו נסביר מה זה אומר - Pay Yourself First - למה חשוב להתחיל כבר היום (אפילו אתמול!) ואיך אפשר להתחיל ולצאת ולדרך.



מה הכוונה ב-Pay Yourself First?

לפני שאתם משלמים את החשבונות שלכם, לפני שאתם הולכים לסופר ומזמינים כמה דברים מהאינטרנט, לפני הכל - שימו נתח מסוים מההכנסה שלכם בצד, לחסכון. כלומר אם תרצו במילים אחרות - החשבון הראשון שאתם משלמים כל חודש הוא קודם כל עבורכם. עבור העתיד שלכם ועבור התקדמות כלכלית. תפתחו את ההרגל כבר היום ואתם בדרך הנכונה להתחיל ולבנות עושר.


ברגע שאתם משלמים לעצמכם ראשונים - אין יותר את החשיבה של אם יישאר משהו בסוף חודש אז נשים אותו בחסכון. שילמתם את החשבון לעצמכם ועכשיו צריך להתאים את יתר ההוצאות והחשבונות לתקציב החדש (הכנסה נטו בניכוי תשלום החשבון עבורכם).


לשלם לעצמכם ראשונים אומר שהחשבון הראשון שאתם משלמים כל חודש הוא קודם כל עבורכם. עבור העתיד שלכם ועבור התקדמות כלכלית. תפתחו את ההרגל כבר היום ואתם בדרך הנכונה להתחיל ולבנות עושר.

למה חשוב שתתחילו כבר אתמול?

הנכס הכי חשוב שיש לנו הוא הזמן. כסף וזמן זה חיבור שיכול לעשות דברים מדהימים... ככל שהכסף יושקע מוקדם יותר, ככה הוא יצבור יותר זמן ריבית ותשואה. היופי הוא שגם הריבית שצברתם בחודש הראשון יכולה לצבור ריבית בעצמה ואז ואם אנחנו מספיק סבלניים אפקט הריבית דריבית יכול להיות עוצמתי מאוד.


קחו למשל אדם שהיה לו 10,000 שקל בעו"ש שהוא לא ידע מה לעשות איתם. הוא השקיע אותם ובנוסף הצליח לשים כל חודש בצד עוד 1,000 שקל לטובת החסכון. כמה יהיה ברשותו אחרי 10 שנים? 20 שנים? 30 שנים?

הנה המספרים






בקיצור כדאי פשוט להתחיל. בלי לחשוב יותר מדי - תתחילו לשים כסף בצד. איך עושים את זה?

הנה כאן לנקודה הבאה


חסכון אוטומטי

הדרך הקלה ביותר ליישום Pay Yorself First הוא פשוט על ידי הוראת קבע. תקבעו לכם סכום שאתם יכולים לעמוד בו - בין אם זה 5% מההכנסה שלכם או 30% מההכנסה. העיקר להתחיל.



גם אם בהתחלה 5% נראה לכם קשה, זה בסדר. תתחילו עם סכום כלשהו. כן, גם אם אתם סטודנטים שבקושי מרווחים כסף וגם אם בדיוק סיימתם תורק ראשון. שימו בצד אפילו 200 שקל בחודש. ברור שה-200 שקלים האלו לא יעשו אתכם עשירים אבל גם ברור שאתם מתחילים לפתח פה את שריר החיסכון ולהקנות לעצמכם הרגל סופר חשוב.


לאט לאט תצליחו להגדיל את הסכום. כשתקבלו העלאה בשכר - כבר לא תנצלו את כל ההעלאה להגדלת רמת החיים אלא תבחרו לייעד את חלקה להגדלת החיסכון החודשי. אל תחכו שתרוויחו "הרבה" ורק אז תוכלו לחסוך... אם תחכו תפסידו זמן יקר ותגלו שגם רמת החיים שלכם עלתה והקושי לחסוך הוא בדיוק אותו קושי מהעבר.




177 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page