top of page

ימי קורונה: כל מה שצריך לדעת על ההקלות בבנקים

עודכן: 7 באפר׳ 2020

לאור התפשטות הקורונה, הבנקים הגדולים מאפשרים ללקוחותיהם להקפיא את המשכנתא ולקבל פטור מלא מעמלה. פסק הזמן יאפשר דחייה של תשלומי המשכנתא, קרן וריבית, לתקופה של 3-4 חודשים. כדי לבצע את הצעד יש להתקשר למוקדי המשכנתאות של הבנקים השונים.


בשפה המקצועית הבנקים בעצם מאפשרים לנוטלי המשכנתאות לקחת גרייס חלקי או מלא. עוד רגע נרחיב על המשמעות של גרייס אבל הנה במשפט: גרייס מאפשר הפחתה או דחייה של תשלומי המשכנתא ב-3 חודשים.





מדובר בפתרון חשוב וחיוני עבור מי שנקלע למצוקה תזרימית אמיתית.


אבל שימו לב לשתי נקודות סופר חשובות:

1. אל תפנו למוקד הבנק רק כי זה נשמע נחמד לשלם עכשיו פחות. תשמרו את הטלפון הזה למקרה חירום אמיתי, מקרה שבו אתם מעריכים שתתקשו בתשלום הבא של המשכנתא ולכן הפחתה/דחיה של ההחזר החודשי קריטית עבורכם ובאמת יכולה לסייע לכם. אתם לא רוצים שיקרה מצב שבאמת תצטרכו בזה (מקווה שלא) אבל ממש כעת ניצלתם את זה.

2. תהיו עם אצבע על הדופק. אל תפנו לבנק אחרי שכבר יש בעיות ולא שילמתם את התשלום החודשי. תקדימו תרופה למכה ותפנו לבנק לפני. אם יש משהו שהבנקים לא אוהבים זה שמפתיעים אותם וחבל שיירשם לכם פיגור בהחזרי המשכנתא - דבר שיכול אחר כך להשפיע על היכולת שלכם (ועל המחיר) לקחת הלוואות / משכנתאות נוספות.


מה זה גרייס בכלל?

הגרייס הוא תקופה שבה דוחים את תשלומי המשכנתא באופן מלא או חלקי

גרייס מלא: בתקופה זו לא משלמים בכלל את ההחזר החודשי. גורנישט. נגיד ויש לנו החזר חודשי של 5,000 שקל וביקשנו גרייס מלא ל-3 חודשים, המשמעות היא שלא נשלם את ה-5,000 שקל ב-3 החודשים הקרובים אבל ההחזרים האלו יתווספו לגובה ההלוואה (ההלוואה שלנו בעצם גדלה ב-15 אלף שקל) וכעת נשלם ריביות גם על הסכום הזה כך שההחזר החודשי שלנו יעלה.


מה המשמעות במספרים?

נניח ולקחנו משכנתא לפני שנה של מיליון שקל עם החזר חודשי של 5,000 שקל וכעת נחליט על לקיחת גרייס מלא. אזי 3 חודשים לא נשלם כאמור את ההחזר אך לאחר מכן הריביות שלא שילמנו בתקופה הזאת בעצם מתווספות לגובה החוב שלנו וככה סכום המשכנתא שלנו גדל. בהתאמה, ההחזר החודשי שלנו יעלה בכ-80-90 שקל וסך הריביות שנשלם לאורך התקופה גדל בכ-5-6 אלף שקל. שימו לב, אם בחרתם באופציה זו, יש לוודא אם הבנק האם תקופת ההלוואה מתארכת ב-3 חודשים או שהיא נשארת כפי שקבענו במקור ואז ההחזר החודשי יעלה בצורה משמעותית יותר.




גרייס חלקי: בתקופת הגרייס החלקי משלמים לבנק רק את תשלומי הריבית ולא "נוגסים" בכלל בהלוואה עצמה. תזכורת קטנה למאחורי הקלעים של ההחזר החודשי: ההחזר בנוי גם מתשלומי קרן (כלומר תשלום ההלוואה עצמה) וגם מתשלום ריבית. נניח ויש לנו החזר חודשי של 5,000 שקל והוא מורכב מ-3300 שקל החזר קרן ו-1,700 שקל ריבית אזי בתקופת הגרייס החלקי נשלם לבנק רק את ה-1,700 ש"ח. המשמעות היא ששילמנו לבנק בתקופה זו כ-5,100 שקל (1,700*3) אבל לא באמת הורדנו את יתרת ההלוואה. מדובר באפשרות חשובה שיכולה לסייע לנו בחודשים קשים אבל יש להבין את המשמעויות ולהשתמש באפשרות הזאת באחריות. לא להתקשר לבנק כעת כי זה נשמע נחמד.


שנדע ימים בריאים ושגרה שמחה



☎️מוקדי המשכנתאות: 📞 מזרחי טפחות 8860* 📞 פועלים 2401* 📞 לאומי 6062* 📞 דיסקונט 2009* 📞 הבינלאומי 3533* 📞 אגוד 073-2187555 📞 ירושלים 076-8095115

** אין לראות בכתוב ייעוץ והמלצה כלשהי **

293 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page