top of page

שינוי כיוון? מגמה מעורבת בריביות המשכנתא בינואר

עודכן: 12 במרץ 2018

אחרי ירידה רציפה ומשמעותית בריביות המשכנתא ב-2017, השנה החדשה סירבה להמשיך בדיוק באותו הדרך ו-2018 רושמת מגמה מעורבת. כלומר, בחלק מהמסלולים הריביות ירדו במעט ובחלק עלו במעט.


אתם יכולים להגיד אז מה הסיפור כאן? והתשובה הנכונה ביותר היא שאכן צריך לגלות עוד קצת סבלנות לראות לאן השוק הולך ב-2018 אבל, וזה אבל גדול, אם ב-2017 ראינו חודש אחרי חודש ירידות בשיעורי הריבית, אזי באה 2018 ואומרת לנו - לא בטוח שמה שהיה הוא מה שיהיה. יותר מזה - שני משתנים שונים יכולים להצביע על הכיוון העתידי.


הראשון - החל משבוע הבא הבנקים נדרשים לשמר לכם את הריביות שהם מציעים לכם באישור העקרוני ל-24 יום ולא ל-12 יום בלבד כפי שנהוג כיום. מצד אחד - מדובר בצעד מאוד חיובי עבור הרוכשים שלא פעם פשוט לא הספיקו לעשות את הניירת הנדרשת למשכנתא ב-12 יום וגילו באמצע התהליך שהריביות שלהן מעט עולות. מצד שני - הבנקים עלולים להעלות מעט את הריביות שהם מציעים באישור העקרוני כיוון שכעת הם מחוייבים לשמור את הריביות לתקופה כפולה מבעבר וכך הם ינסו לגונן על עצמם.


השני- עליית תשואות אגרות החוב בארה"ב מעלה סימני שאלה גדולים איך וכיצד התופעה הזאת תשפיע על השוק הישראלי. במשפט אחד - תשואות האג"ח של ממשלת ישראל הן כמו מחיר חומר גלם לעסק רגיל. כשהתשואות עולות - מחיר חומר הגלם מתייקר. תחשבו על החלב הגולמי שהתייקר לתנובה - ברור שזה ישפיע על מחיר הקוטג' נכון? אז אותו דבר כאן כשמדובר בכסף. עלית התשואות באגרות החוב הממשלתיות בעולם עלולה להעלות פה את ריבית המשכנתא בתקופה הקרובה.


ריביות המשכנתא באפיק השקלי הלא צמוד


השורה התחתונה: כאמור אנחנו עדיין לא יודעים אם מדובר במגמה חדשה או סתם חודש לא ברור אבל אם אתם כבר בתוך התהליך - שווה לתת גז ולסיים אותו בריביות הנוכחיות.

278 צפיות0 תגובות
bottom of page