top of page

חושבים על משכנתא? גם בבנקים יש מבצעי סוף עונה

עודכן: 13 בינו׳ 2019

כולם מכירים את מבצעי סוף עונה בחנויות וברשתות הגדולות אבל האם כולם יודעים שגם בעולם המשכנתאות יש סוף עונה? או יותר נכון – מבצעי סוף שנה? ואם אתם רצים לקניון כי המבצעים בחנויות הבגדים חוסכים לכם כמה עשרות שקלים אז סוף שנה בבנקים עשוי לחסוך אלפי שקלים ואולי אף יותר.


ריביות אטרקטיביות בבנקים בסוף שנה
ריביות אטרקטיביות בבנקים בסוף שנה

היסטורית, הנתונים מראים שנובמבר ודצמבר הם חודשים חזקים מאוד בשוק המשכנתאות. יותר אנשים חותמים על משכנתא, היקף הביצועים עולה והריביות אכן יורדות כלפי מטה. למה בכלל יש מבצעי סוף שנה במשכנתא? התשובה היא שהמערכת כולה והתמריצים שלה פשוט דוחפים לשם.



מריחים את הבונוסים

הבנקים יפרסמו בקרוב את הדו"ח השנתי שלהם למשקיעים ושם הם כמובן רוצים להראות צמיחה ועלייה בפעילות. לכן, לקראת סוף שנה מנהלי הבנקים מעדכנים את היעדים והמטרות לסניפים. איך מגדילים פעילות בצורה אפקטיבית? דרך אחת היא להוריד את המחיר וככה מעלים את הביקוש.


הרוח הזאת מחלחלת כמובן למטה. הפקידים בסניפים מרגישים גם הם את סוף השנה והנה הם כבר מריחים את הבונוסים השנתיים. הפרקטיקה הזאת לא מתרחשת כמובן רק בבנק אחד אלא במרבית הבנקים והנה לחודש או חודשיים להבות התחרות בשוק המשכנתאות מגיעות לגבהים חדשים, דבר שגורר אפילו עוד ירידה בריביות ועוד הצעות אטרקטיביות.


המגמה הזאת לא נפסקת ביום אחד ואי אפשר להגיד שבראשון לינואר הריביות קופצות מיד כלפי מעלה אך איפשהו באמצע ינואר, כשספיחי הבקשות של דצמבר הולכים ונעלמים, עלולים להרגיש עלייה הדרגתית כלפי מעלה. תוסיפו לזה הערכות שריבית בנק ישראל תמשיך לעלות ב-2019 והנה קיבלתם אולי, חלון הזדמנויות בחודש הקרוב.


** הערה חשובה: ריביות סוף שנה הן אמנם אטרקטיביות כפי שתיארנו למעלה אך זה ממש לא אומר שקופצים על דירה ועל משכנתא בכל מחיר. לפעמים עדיף לשלם ריביות קצת גבוהות יותר אבל להיכנס לעסקה בצורה נכונה ושקולה ולתכנן היטב את המשכנתא.

157 צפיות0 תגובות
bottom of page