תומר ורון

16 מאי 20182 דקות

עלית מחיר הנפט תשפיע על המשכנתא שלכם

עודכן ב: 10 אוק 2018

הודעת הפרישה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ מהסכם הגרעין עם איראן עלולה להשפיע לנו ישירות על הכיס ולייקר את המשכנתא שלנו. איך? צריך רק לחבר כמה נקודות.. הנה ההסבר

הרשמו כאן וקבלו את כל הטיפים הפיננסיים החשובים ישירות למייל

אנליסטים בעולם צופים כי הפרישה של ארה"ב תביא להמשך המגמה בעלית מחיר הנפט. הנפט הוא חומר גלם בסיסי ועל כן מחירו משפיע על מחירי המוצרים בארץ, בראש ובראשונה על מחיר הדלק לנהגים ועל מחירי הטיסות. בינואר 2016 כאשר הנפט הגיע לשפל של 30 דולר לחבית - מחירי המוצרים בארץ ירדו והירידה במחיר של "הזהב השחור" הייתה בין הגורמים העיקריים לאינפלציה שלילית במשך 3 שנים ברציפות בישראל. (אינפלציה שלילית = מדד המחירים לצרכן ירד).

מחירי הנפט מזנקים בשנה האחרונה. מקור:בלומברג

עשו לייק וקבלו את העדכונים והטיפים הפיננסיים של החיים עצמם

אוקיי, אז הנפט משפיע על מדד המחירים לצרכן והמדד הזה משפיע לנו על המשכנתא. המדד משפיע כמובן רק על המסלולים צמודוי מדד ואין לו שום השפעה ישירה על המסלולים הלא צמודים. כדי שלא נדבר יותר מדי באוויר: נניח ולקחתם במשכנתא שלכם 300 אלף שקל צמוד למדד בריבית של 3%. המשמעות היא שאם המדד עולה ב-2% סכום הלוואה שלכם כבר לא יעמוד על 300 אלף שקל אלא על 306 אלף שקל ולא רק שנוספו לכם 6,000 שקל ליתרת החוב, כעת תצטרכו לשלם 3% ריבית על 306 אלף שקל. רוצים לדעת עוד לא ההשפעה של מדד המחירים לצרכן? הנה כאן

עליה של 70% בפחות משנה

בשנה האחרונה המגמה השתנה. נכון לאמצע מאי 2018 חבית נפט נסחרת סביב מחיר של 78 דולר. מדובר בזינוק של יותר מ-70% במהלך השנה האחרונה. הזינוק הזה במחיר הנפט יגיע אט אט גם אלינו. מחירי הדלק יעלו כמובן, הטיסות ייתקיירו וכמובן שגם חברות ומפעלים ייצטרכו לייקר את מוצריהם כי עלויות התפעול שלהם עלו. כך הזינוק במחיר הנפט צפוי להעלות את מדד המחירים לצרכן ובהתאמה לייקר לנו את המשכנתא הקיימת.

מה הקשר לטראמפ ולהסכם הגרעין?

ההחלטה של טראמפ לפרוש מן ההסכם לא הגיעה ברעם ביום בהיר. הציפייה של המשקיעים בעולם להחלטה הזאת של נשיא ארה"ב דחפה את מחיר הנפט כלפי מעלה בכ-15-20%% בחודש האחרון. ההערכות הן שהסנקציות המתוכננות על איראן עלולות לפגוע בהיצע הנפט העולמי. אנליסטים מעריכים שהעיצומים הכלכליים יפחיתו את הפקת הנפט באיראן כבר בטווח הקרוב ב-200 אלף חביות ביום.

עם זאת צריך להוסיף (וכמו שניתן לראות בגרף למעלה) מחירי הנפט נמצאים במגמת עליה די רצופה כבר למעלה משנה וההחלטה של ארה"ב ככל הנראה רק חיזקה וליבתה את המגמה.

#מחיר_הנפט #משכנתא #אינפלציה #מדד_המחירים_לצרכן #איראן

    2580
    1